شرکت قطار شهری مشهد
شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ ۱۰:۲۴ ۵۹
طبقه بندی: اخبار
چچ
2KrYp9mF2YrZhiDYp9i52KrYqNin2LEg2YXZiNix2K/ZhtmK2KfYsiDZvtix2YjamNmH4oCM4oCOINmC2LfYp9ix2LTZh9ix2Yog2KjYp9mK2K8g2KjYpyDYrNiv2YrYqiDZvtmK2q/Zitix2Yog2LTZiNiv

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در حاشیه بازدید از پروژه قطارشهری:

تامین اعتبار موردنیاز پروژه‌‎ قطارشهری باید با جدیت پیگیری شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: یکی از اصلی‌ترین مسائل و مشکلات پیش‌روی پروژه قطارشهری مشهد در خطوط چهارگانه، تامین منابع مالی است که باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش روابط عمومی وبین الملل شرکت قطارشهری مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از عملیات اجرایی و عمرانی و حفاری در خطوط 2، 3 و 4 قطارشهری بازدید کردند.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو با بیان اینکه این بازدیدها براساس رسالت کاری و نظارتی شورای شهر در برنامه اعضای شورا قرار گرفت، اظهارکرد: در بازدید امروز، مسائل و مشکلات موجود در خطوط مترو مشهد مورد بررسی قرار گرفت که باید برطرف شوند.

وی با اشاره به خط 3 قطارشهری، گفت: در فاز اول این پروژه که 5.2 کیلومتر طول دارد و از میدان شهدا تا پایانه امام‌رضا(ع) است، حدود 3 هزار میلیاردتومان اعتبار نیاز داریم که برای تامین آن باید پیگیری‌های لازم انجام شود.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه در خطوط 2 و 4 نیز اقدامات خوبی انجام شده ولی این پروژه‌ها نیز نیازمند کمک و حمایت و پیگیری مسائل مالی هستند، افزود: سال گذشته حدود 500 میلیاردتومان از اعتبارات قطارشهری، برای سایر پروژه‌های سطح شهر هزینه شده که همین امر، پروژه را با مشکل روبرو کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس تصریح کرد: تکمیل خط 2 قطارشهری نیازمند 150 میلیاردتومان اعتبار است که پس از تخصیص، ایستگاه سلامت نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه تا قبل از سال 92 تمام هزینه‌های مربوط به ساخت قطارشهری توسط دولت پرداخت می‌شده است، گفت: متاسفانه از سال 92 به بعد سهم دولت به 50 درصد کاهش یافته که این پرداختی نیز به صورت تمام و کمال محقق نشده است؛ با توجه به نگاه عملیاتی و اجرایی دولت سیزدهم شاهد تحقق کامل این اعتبارات خواهیم بود.

آدرس کوتاه شده:
فهرست طبقات